McDonald’s zet duurzaamheid definitief op de kaart.
McDonald’s is ’s werelds grootste restaurantketen. We serveren enorm veel maaltijden per dag, en dat brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Tegelijk kunnen we door onze schaalgrootte ook een grote positieve impact creëren (‘Scale for Good’). Daarom zetten we kwaliteit, betrouwbaarheid, duurzaamheid en welzijn van mens en dier hoog op het menu.
Puur en duurzaam rundvlees
Hoe gevarieerd ons aanbod ook is, hamburgers van 100% rundvlees blijven ons handelskenmerk. Om overal dezelfde hoge kwaliteit te garanderen, werken we nauw samen met onze lokale leveranciers, boeren, experts en andere betrokken partijen. We hanteren daarbij strenge normen voor dierenwelzijn, hygiëne en duurzame kweek- en verwerkingsmethoden zoals die werden bepaald door de Global Roundtable for Sustainable Beef.
Lekker geen vlees
Hoe langer hoe meer Belgen kiezen ervoor om af en toe vlees over te slaan. Daarom biedt McDonald’s nu een volwaardig vegetarisch menu aan. Van de Veggie Deluxe over de Veggie McWrap tot de Veggie Nuggets. Die laatste kan je samen met de Cheese Snacks ook krijgen krijgen als ‘sharing box’. En je kan nu ook in onze Happy Meal kiezen voor Veggie Nuggets.
De Veggie burger, exemplarisch vegetarisch:
- Een zachte gepaneerde filet op basis van zuivel, zeewier en vezels.
- Hij wordt bereid zonder bewaarmiddelen, kleurstoffen of artificiële aroma’s.
- Hij wordt gefrituurd in een aparte pan, in 100% plantaardige olie.
- De Veggie Nuggets zijn een kleine versie hiervan.
Vis die duurzaam gevangen is.
Koffie waar iedereen van opkikkert.
Sinds 2007 drink je bij McDonald’s België duurzame koffie van Segafredo met het Rainforest Allicance-label. Dat betekent niet alleen voor jou, maar ook voor de natuur en de koffieboeren een heel verschil. Hoe?
- Bij McDonald’s België gaan jaarlijks meer dan 1 miljoen kopjes duurzame koffie over de toonbank.
- Meer en meer koffieboeren krijgen een betere prijs voor hun koffie en worden onderricht in betere productiemethodes, wat hen nog meer zekerheid geeft.
- Lokaal wordt de ontbossing en de bodemerosie een halt toegeroepen, want RFA-koffieboeren ondertekenen een charter dat geen bossen gekapt mogen worden om nieuwe plantages aan te leggen.
Leve de biggen met ballen.
Voor z’n bacon en ham gebruikt McDonald’s België sinds 2008 alleen nog varkensvlees van niet-gecastreerde biggen. Daar maken we velen gelukkig mee:
- 5,6 miljoen biggen kennen nu ieder jaar een zorgeloze jeugd, dankzij McDonald’s.
- Belgische consumenten kunnen voor het eerst varkensvlees eten van dieren die niet gecastreerd werden.
- Gaia zette McDonald’s opnieuw in de bloemetjes omwille van deze Belgische primeur.